رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چطور لینک سازی در سال 2018 تغییر کرده است؟
#1
سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یکی از قویترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است. روشی که می توان با کاربران در زمان جستجوی کالا یا خدمات و یا اطلاعات در گوگل (یا هر موتور جستجوگر اینترنتی) ارتباط بر قرار نمود و فرصت دیده شدن و شناخته شدن بیشتر را برای یک کسب و کار پر رونق فراهم کرد. همانطور که در سایر مقالات دارکوب توضیح داده شده است، سئو دارای دو بخش درون سایت و خارج از سایت می باشد. در قسمت درونی سئوی سایت که مربوط ساختار سایت و محتوای آن است و قسمت سئوی خارجی که عمدتا به بک لینک سازی اطلاق می شود. اما این دو با هم ارتباط با معنایی داشته و می توانند بر کیفیت سئوی یک سایت تاثیر بگذارند.
سئوی یک روش زنده و در حال تغییر است. موتورهای جستجو هر روز راهی را برای بهتر کردن صفحه نتایج جستجو می یابند تا بتوانند آنچه نیاز کاربر است را به وی ارائه دهند. از این رو است که الگوریتم های پیچیده گوگل به وجود آمده و هر روز نو سازی می شوند. در چنین شرایطی به دست آوردن رتبه در صفحه نتایج جستجو بیش از گذشته دشوار تر و پیچیده تر شده است. دیگر تنها ساخت لینک و پر کردن صفحات وب سایت از کلمات کلیدی ما را به نتیجه مطلوب نمی رساند.
گوگل نیز در پی راه های جدید تر و خلاقه تری است که با آن بتوان محتوای یک وب سایت را خوانده آن را رتبه بندی کند و شاید روزی بیاید که دیگر بک لینک سازی اهمیت امروز را نداشته باشد. اما امروز ساخت بک لینک ها هنوز هم در سال 2018 اهمیت دارد. با توجه به نظرسنجی انجام شده در سال 2017 ، 72 درصد از کارشناسان سئو معتقدند که هنوز بک لینک ها عامل مهمی در رتبه بندی سایت هستند. در حالی که لینک ها به وضوح شاخص کیفیت و اطلاعات وب سایت نیستند، آنها بر روی جستجوی ارگانیک تأثیر می گذارند.
با توجه به وضعیت سئو در سال گذشته موارد کمی در رابطه با بک لینک سازی در سال جاری تغییر خواهند کرد.
شما فکر می کنید، بازاریابی محتوا لینک یعنی ساخت لینک یا ساخت لینک یعنی بازاریابی محتوا؟ طبق نتایج نظرسنجی که سایت Moz در سال گذشته انجام داد 36٪ از پاسخ دهندگان گفتند که بهترین نام برای ساخت لینک، بازاریابی محتوا است!
و این تنها نکته جالب در این نظر سنجی نبود. بلکه 15 درصد از پاسخ دهندگان گفتند ساخت لینک را "روابط عمومی" می دانند  و به همان تعداد افراد آن را "ساخت ارتباط" نامیدند؟
خیلی ها اصطلاحات را بدون توجه به معانی دقیقشان به جای یکدیگر استفاده می کنند. اما اینبار استفاده از این اصطلاح (ساخت ارتباط و روابط عمومی) نشان دهنده این است که برخی افراد چطور بک لینک به دست می آورند.
 
آیا هنوز بک لینک ها مهم هستند؟
بله. ممکن است برخی منابع مدعی باشند که بک لینک سازی مانند گذشته اهمیت ندارد اما با این حال هنوز یکی از موثرترین عوامل در رتبه بندی سایت هاست و حتی شاید مهم ترین.
 
سایت های authority  مهم هستند
در سال گذشته آندری لیپاتسف، استراتژیست ارشد کیفیت جستجو در گوگل، گفت که سه عامل اصلی رتبه بندی عبارتند از RankBrain، محتوا و پیوندها.
بنابراین ساخت لینک هنوز تا منسوخ شدن راه زیادی دارد. اما با این حال در چند سال اخیر تغییرات زیادی کرده است. اگر شما مجبور بودید تمام تحولات را در چند کلمه خلاصه کنید، آن وقت می شد گفت آنها کیفیت می خواهند و نه کمیت.
پس چه چیزی کیفیت یک لینک را مشخص می کند؟ چند سال پیش، گرفتن لینک از هر صفحه قدرتمند، به رتبه بندی سایت در موتورهای جستجوی وب کمک می کرد. و این هم اکنون نیز کمک خواهد کرد، اما اگر شما این لینک را از صفحات مرتبط دریافت کنید (مرتبط با مطلب صفحه) موثر بودن آن بسیار بیشتر خواهد بود.
یک سئو کار حرفه ایی وقت خود را با لینک های کم کیفیت تلف نمی کند. امروز دیگر تکنیک ساخت صد ها لینک کم کیفیت برای رتبه گرفتن به پایان رسیده است. امروز بهترین لینک سازان مستقیما به سراغ سایت های برتر برای گرفتن لینک می روند، حتی اگر این کار زمان زیادی از آن ها بگیرد.
 
محل لینک مهم است
شما می خواهید که لینک تان در قسمت محتوای سایت باشد نه در قسمت پانوشت یا نوار پیشمایش سایت. با این کار این پیوند به عنوان editorial links در نظر گرفته می شود و به این معناست که محتوای سایت شما واقعا با ارزش و با کیفیت بوده که لینک آن در مطالب صفحه ذکر شده است.
 
خرید لینک بیش از گذشته ایده بدی است
جدا از خطر خرید جایگاهی در یک لیست دایرکتوری، از خرید هر گونه لینک می بایست پرهیز شود. به جای خرید لینک هزینه آن را صرف محتوای سایت و لینک های قابل دسترسی کنید.
 
از لینک های no follow دوری کنید
منظور تگی است که می تواند به کد HTML اضافه شود که لینک را ایجاد می کند. این راهی است برای صاحبان سایت ها برای محدود کردن اعتباری که به سایر سایت ها منتقل می کنند. پس این گفته درست نیست که حتی پیوند no follow  می توانند کمک کنند.
با نگاهی به هزینه هایی که صاحبان وب سایت های انجام می دهند می توان تا حدی دریافت که چرا ساخت لینک، بازاریابی محتوا و یا روابط عمومی نامیده می شود. چون هر دوی این تکنیک ها روش خوبی برای دریافت لینک می باشند.
جنبه روابط عمومی نیز وجود دارد. حتی ذکر کردن نام سایت یا کمپانی بدون لینک دادن می تواند برای سئوی یک سایت مفید باشد.
 
چطور از داده های ساخت لینک استفاده کنیم؟
خوب چطور می توان از نکاتی که گفته شد برای ساخت لینک وب سایت استفاده کرد و علاوه بر گرفتن نتیجه مطلوب، از جریمه های گوگل در امان ماند و فشار مالی زیادی را متحمل نشد؟
این نوع استراتژی ساخت لینک همچنین می بایست خود را با محدودیت هایی که کسب و کارهای کوچک با آن روبرو هستند تطبیق دهد: کمبود زمان، کمبود پول، کمبود مهارت حرفه ایی. کسب و کار های کوچک معمولا تمایل دارند که کمتر برای بازاریابی هزینه کنند. و بسیاری از این نوع کسب و کارها در سرمایه گذاری برای سئو (به عنوان یکی از قوی ترین ابزارهای بازاریابی آنلاین) بسیار صرفه جویانه تر عمل می کنند. با این حال سئوی ارزان برای هر سایت ممکن است.
 
سه روش ساخت لینک
ایجاد یک طعمه برای لینک
طعمه لینک به محتوایی گفته می شود که ارزش لینک دادن به آن را دارد. این محتوا می توان مقاله ایی از وبلاگ یا هر چیز تعاملی و جذاب باشد. و هر قسمت از این محتوا بایستی جذاب و مفید باشد تا سایرین را به لینک دادن به آن ترغیب کند.
متاسفانه ما در دارکوب شاهد آن هستیم که برخی از مشتریان مان که خود تهیه محتوا را برای سایت شان انجام می دهند، اغلب محتوایی در سایت خود قرار می دهند که به هیچ وجه ارزش لینک دادن به آن را ندارد و حتی بدتر از آن بسیاری از آن ها در داخل سایت لینک دهی نشده، ارزش مطالعه ندارند یا حتی به فعالیت کسب و کار سایت مرتبط نیستند.
پس اگر به دنبال لینک به سایت خود هستید، لطفا استراتژی حجم محتوای بیشتر را کنار بگذارید و بر روی کیفیت محتوا سرمایه گذاری نمایید. به شما قول می دهم اگر محتوای شما منحصر به فرد و با کیفیت باشد حتما از سایر سایت ها لینک خواهد گرفت.
قبلا در مقاله ایی دیگر از دارکوب درباره کپی رایت محتوا صحبت کرده ام. شما با کمک گوگل می توانید لینک سایت هایی که محتوای شما را بدون اجازه مورد استفاده قرار گرفته اند را از نتایج جستجو حذف کنید. که این کار می تواند از سرمایه گذاری شما در زمینه محتوای با کیفیت محافظت نماید.
چند ایده برای طعمه لینک که می توانید با آن کار خود را آغاز کنید.
  • تحقیق اورجینال که موجب ایجاد لینک می شود

مخصوصا اگر محتوای تحقیق شما در یک زمینه ویژه (Niche)  صورت گرفته شده باشد و در قالب infographic یا هر نوع قالبی که به راحتی قابل استفاده باشد، ارائه شود.
  • تمام محتوای با کیفیت خود را با لاگین اجباری محافظت نکنید

محتوای محافظت شده یعنی صفحاتی از وب سایت که کاربران بایستی برای دیدن آن در سایت شما ثبت نام کنند. شما بایستی مقداری از محتوای با کیفیت خود را به صورت آزاد در اختیار کاربران قرار دهید.
  • پست های با محتوایی از چرا ها و لیست تهیه کنید

طبق بررسی سایت سئوی ماز، پست هایی که در آن به لیست ها و چرا ها (دلایل) می پردازند بیشتر شانس خوانده و لینک شدن را به سایر سایت ها را پیدا می کنند.
  • محتوا به اندازه کافی بلند باشد

تحقیقات مختلفی در زمینه تعداد کلمات یک پست خوب وجود دارد. تعداد کلمات عدد ثابتی ندارد و می تواند نسبت به موضوع های مختلف متفاوت باشد. با این حال پیشنهاد شده است که یک مقاله کمتر از 1000 لغات نباشد و تعداد لینک ها و کلمات کلیدی استفاده شده در آن نیز بیش از 20 در صد کل مقاله نباشد. علاوه بر آن با نزدیک شدن فهم بهتر الگوریتم ها از زبان طبیعی پیشنهاد می شود که زبان محتوا به زبان محاوره ایی نزدیک تر شود.
 
ارتباط با خبرنگاران
خبرنگاران همیشه به دنبال منابع و موضوع برای کار کردن هستند. از این جهت آن ها می توانند که نقش روابط عمومی را برای سئو بازی کنند. بویژه اگر این افراد کار خود را بطور حرفه ایی و تخصصی انجام می دهند. با ذکر شدن نام شما یا کسب و کار تان در یک مقاله یا یک لیست ویژه توسط خبرنگاران، اگر شما به اندازه کافی فعال و با انگیزه باشید می توانید با یک مصاحبه یا یک ارتباط کلامی کوتاه از این فرصت بهره بیشتری ببرید تا توسط افراد بیشتری شناسایی شوید.
 
توسعه و دسترسی بیشتر
ساخت لینک بدون رابطه ممکن نیست. پس اگر حتی محتوای شما درجه یک باشد با این حال شما باید از سایرین برای لینک درخواست کنید. متاسفانه این کار بسیار دشوار و زمان بر است.
تصور کنید که شما یک infographic عالی دارید که می خواهید آن را به اشتراک بگذارید. احتمالا 5 تا از 10 سایت با کیفیت، مرتبط، مشتاق به اشتراک گذاشتن آن و یا پذیرفتن مقاله میهمان از شما در این باره هستند.
شما باید لیستی از سایت هایی با کیفیت و که به نوع فعالیت سایت شما مرتبط هستند تهیه و با صاحبان آن ارتباط بر قرار نمایید. البته می توانید با استفاده از ابزارهای آنلاین نیز این سایت ها را شناسایی نمایید.
برای برقرار کردن ارتباط شما باید یک لیست در اکسل از سایت های هدف تهیه کنید و موارد زیر را برای هر یک مشخص نمایید:
  • URL سایت
  • رتبه سایت
  • لیستی از عناوینی که این سایت روی آن کار می کند
  • سود یا درآمد خاص صاحب سایت
  • یافتن سایت هایی که اخیرا به آن لینک داده اند
  • آدرس صفحه خاصی که می خواهید از آن به سایت شما لینک داده شود
  • نام مالک سایت
  • صفحه شبکه اجتماعی مالک سایت
  • آدرس ایمیل مالک سایت

در آخر شما بایستی یک قالب برای ایمیل خود طراحی کنید، چون می بایست درخواست های زیادی را به صاحبان وب سایت ها ارسال نمایید.
 
خلاصه
ساخت لینک هنوز هم برای دستیابی به رتبه و کسب درآمد از وب سایت اهمیت فراوان دارد. با تولید محتوای با منحصر به فرد و درجه یک به طور طبیعی می توان از سایر سایت ها لینک دریافت کرد. اما برای دریافت نتیجه بهتر می توانید خودتان با صاحبان سایر سایت ها تماس گرفته و درخواست لینک کنید. لینک ها پیوند و رابطه سایت ها هستند هم از نظر فنی و هم از نظر روابط حرفه ایی و کسب و کار. آن ها ورژن سئوی یک شبکه ارتباطی کسب و کار هستند که سود و منافع تجاری از آنها کسب می شود. پس به ساخت لینک به شکل ساخت یک رابطه حرفه نگاه کنید و آن را به عنوان یک امر تکنیکی تکنولوژی و فرعی کسب و کار نادیده نگیرید.

چطور لینک سازی در سال 2018 تغییر کرده است؟
طراحی وب


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  روش مطالعه درس زبان و ادبیات فارسی برای کنکور zakaria20 0 1,261 1394-8-18, 12:54 صبح
آخرین ارسال: zakaria20
  سوالات کنکور سراسری msharifi77 0 586 1394-3-5, 02:54 عصر
آخرین ارسال: msharifi77
  دانلود سوالات کنکور سراسری hamid 0 893 1392-11-27, 11:12 صبح
آخرین ارسال: hamid

پرش در انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان